DOLAR 17,1846 1.22%
EURO 17,6378 0.93%
ALTIN 977,481,54
BITCOIN 3468261,14%
İstanbul
26°

PARÇALI AZ BULUTLU

13:14

ÖĞLE'YE KALAN SÜRE

Kılıçdaroğlu’nun Açıklamalarını Yayınlayan Kanallara Ceza Kesen RTÜK’te Yeni Gündem: Ceza Haberine de Ceza Hazırlığı
  • 3. Sayfa Haberleri
  • Gündem
  • Kılıçdaroğlu’nun Açıklamalarını Yayınlayan Kanallara Ceza Kesen RTÜK’te Yeni Gündem: Ceza Haberine de Ceza Hazırlığı

Kılıçdaroğlu’nun Açıklamalarını Yayınlayan Kanallara Ceza Kesen RTÜK’te Yeni Gündem: Ceza Haberine de Ceza Hazırlığı

on

ABONE OL
Temmuz 6, 2022 11:00
Kılıçdaroğlu’nun Açıklamalarını Yayınlayan Kanallara Ceza Kesen RTÜK’te Yeni Gündem: Ceza Haberine de Ceza Hazırlığı
0

BEĞENDİM

ABONE OL

MAHİR BAĞIŞ

CHP Genel Lideri Kemal Kılıçdaroğlu’nun Ensar Vakfı ve TÜRGEV üzerinden Amerika’ya para gönderildiği açıklamasını yayınlayan KRT TV, Halk TV, Tele 1 ve Flash TV’ye para cezası kesen RTÜK’ün, yarınki toplantısında; ceza haberi içinde Kılıçdaroğlu’nun açıklamasını tekrar yayınlayan Halk TV’nin bir kere daha cezalandırılması talebinin gündeme geleceği öğrenildi.

RTÜK, yarın toplanıyor. Üst şura geçen ay, Ensar Vakfı ve TÜRGEV’in şikayeti üzerine CHP Başkanı Kılıçdaroğlu’nun kelam konusu vakıflar üzerinden Amerika’ya para aktarılması ile ilgili açıklamasını yayınlayan KRT TV, Tele 1, Halk TV ve Flash TV’ye para cezası vermişti. Heyetin yarınki toplantısında kelam konusu ceza haberinin içinde Kılıçdaroğlu’nun açıklamasını tekrar yayınlayan Halk TV’nin bir sefer daha cezalandırılmasının görüşüleceği öğrenildi.

Halk TV’de 30 Mayıs 2022 tarihinde yayınlanan “Haber Masası” isimli programda sunucu Can Coşkun’un, Kılıçdaroğlu’nun Ensar Vakfı ve TÜRGEV üzerinden Amerika’ya para gönderildiği açıklaması haberine RTÜK tarafından ceza verildiği haberini de sundu. Çoşkun, “RTÜK tarafından bir defa daha cezalandırıldık…Şimdi bir sefer daha CHP başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’nun o konuşmasını baştan sona tekrar yayınlayarak veriyoruz” dedi. Şuraya sunulacak raporda Çoşkun’un bu sözleri ile CHP Önderi Kılıçdaroğlu’nun açıklamalarının bir kere daha yayınlamasının cezalandırılması talep edildi.

TV EKRANINDA YER ALAN ALT YAZI DA CEZA MÜNASEBETİ OLDU

Ayrıca yarın üst şura gündemine gelmesi beklenen uzman raporunda HALK TV ekranlarında, “HALK TV haber vermekten vazgeçmeyecek”, “Ana Muhalefet Önderi’nin açıklamasını cezalara karşın tekrar yayınlıyoruz” alt yazısı ceza münasebetlerinden birisi olarak değerlendirildi. Üst konsey, “İnsan onuruna ve özel hayatın kapalılığına saygılı olma prensibine ters olamaz, kişi ya da kuruluşları…Tarafsızlık, gerçeklik ve doğruluk unsurlarını temel almak ve toplumda özgürce kanaat oluşumuna mahzur olmamak zorundadır; soruşturulması basın meslek prensipleri çerçevesinde mümkün olan haberler, soruşturulmaksızın yahut doğruluğundan emin olunmaksızın yayınlanamaz” gerekçesiyle HALK TV’nin reklam gelirlerinin yüzde 1’inden yüzde 3’üne kadar idari para cezası ile cezalandırılmaları isteniyor.

DİYANET ŞİKAYET ETTİ, RTÜK HABER TÜRK’Ü GÜNDEME ALDI

Geçen hafta İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’nun şikayeti üzerine Halk TV’ye para cezası kesen RTÜK’e bu hafta ulaşan bir başka şikayet de Diyanet İşleri Başkanlığı’ndan geldi. Diyanet’in şikayeti nedeniyle 23 Mayıs 2022 tarihinde Haber Türk TV’de Fatih Altaylı’nın sunuculuğunu yaptığı ve Prof. Dr. Celal Şengör, Prof. Dr. Ahmet Arslan ve Prof. Dr. Mehmet Önal’ın konuk olarak katıldığı ‘Teke Tek Bilim’ isimli programda yer alan kimi değerlendirmelerin cezalandırılması talep edildi.

Kurulda görüşülecek raporda; “Diyanet İşleri Başkanlığı Üst Konseye başvurarak İslam dininin temel inançlarını benimseyen Müslüman halkın ve Semavi din mensubu olan başka vatandaşların inançlarını aşağılayan ve ayrımcılığa tabi tutan konular çerçevesinde kelam konusu yayını şikayet etmiş” denildi.

Haber Türk TV’nin bir evvelki ay reklam gelirlerinin yüzde 2’sinden yüzde 3’üne kadar para cezası ya da 5 sefer program durdurma ile cezalandırılmasının istendiği raporda, “Toplumun ulusal ve manevi kıymetlerine, genel ahlaka ve ailenin korunması unsuruna alışılmamış olamaz” düzenlemesine işaret edildi.

TELE 1’E “RTÜK HARCAMALARI” CEZASI

Üst Konseye sunulacak raporda bir öbür ceza talebi ise Tele 1 ekranlarında Merdan Yanardağ ve Emre Kongar’ın düzenlediği “18 Dakika” isimli programda RTÜK hakkında yapılan değerlendirmeleri içeriyor. Raporda, Yanardağ’ın şu tabirlerinin cezalandırılması talep edildi:

“Medya Okuryazarlığı Çalıştayı. Avusturya Viyana, Fas Kazablanka; çok romantik Kazablanka, Romanya Bükreş bu türlü devam ediyor. Altı çalıştaya, tam altı tane çalıştay düzenlenmiş iktidarın baskı ve sansür aracı üzere adeta işleyen RTÜK buralara 2 milyon, yaklaşık 2 milyon 900 bin 800 küsur bin lira para harcamış. Pekala ne olmuş? Sayıştay kontrolüne takılmış bu; lakin o yüzden Sayıştay raporlarının yayınlanmasını yasakladılar…. toplam harcamaları 2 milyon 800 bin lira üzere. Ne tesadüf, Tele 1’e kestikleri toplam cezayla çabucak hemen tıpkı. 2 milyon 700…”

Tele 1’in bir evvelki ay reklam gelirlerinin yüzde 1’inden yüzde 3’üne kadar para cezası ile cezalandırılmasının istendiği raporda, şu tabirler yer aldı:

“Tarafsızlık, gerçeklik ve doğruluk unsurlarını temel almak ve toplumda özgürce kanaat oluşumuna mani olmamak zorundadır; soruşturulması basın meslek prensipleri çerçevesinde mümkün olan haberler, soruşturulmaksızın yahut doğruluğundan emin olunmaksızın yayınlanamaz.”

ANKA / Yeni

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK , GDPR ve CCPA kapsamında toplanıp işlenir. Detaylı bilgi almak için Veri Politikamızı / Aydınlatma Metnimizi inceleyebilirsiniz. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.